Diesel dużo pali

W 3 prostych krokach znajdź właściwy produkt dla swojego samochodu.

Opis problemu

Posiadasz silnik Diesla i ostatnio zauważyłeś zwiększone spalanie? Jeśli silnik Diesla zużywa znacznie więcej paliwa niż zwykle, może to być związane z różnymi czynnikami, które wpływają na efektywność spalania. Oto kilka potencjalnych przyczyn nadmiernej konsumpcji paliwa w silniku diesla:

  • Zanieczyszczone wtryskiwacze mogą prowadzić do niewłaściwego rozpylenia paliwa i nieefektywnego spalania, co zwiększa zużycie paliwa.
  • Nieszczelności w układzie paliwowym - mogą prowadzić do wycieków paliwa, co powoduje straty, zwiększone zużycie oraz nieprzyjemny zapach w kabinie auta.
  • Zły stan filtrów - zanieczyszczenia lub zatkany filtr powietrza ograniczają przepływ powietrza do komory spalania, co wpływa na proces spalania i zwiększa zużycie paliwa, tak samo zatkany lub uszkodzony filtr paliwa będzie przyczyniał się do zwiększonego spalania.
  • Problemy z turbosprężarką - uszkodzenia lub problemy z turbosprężarką mogą zmniejszać dostarczanie powietrza do silnika, co wpływa na efektywność spalania i zwiększa zużycie paliwa.
  • Zły stan techniczny silnika - ogólny stan silnika, taki jak zużycie części, zużyte pierścienie tłokowe czy zawory, może wpływać na wydajność spalania i zwiększone zużycie paliwa.
  • Problemy z układem wydechowym - uszkodzenia układu wydechowego lub przytkanie filtra DPF mogą wpływać na efektywność silnika i zwiększone zużycie paliwa.

Opis produktu

Najczęściej jest to problem zanieczyszczonych wtryskiwaczy, co skutkuje nieoptymalnym rozpylaniem paliwa, a w najgorszych przypadkiem laniem wtryskiwacza. Dlatego warto zawczasu uprzedzić kosztowną awarię i regularnie stosować Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel nr art. 2666. Jest to produkt, który można użyć w każdym silniku Diesla (pompowtryskiwacze, Common rail), wystarczy dodać do paliwa i obserwować poprawę działania układu wtryskowego. Produkt ma za zadanie zwiększyć liczbę cetanową paliwa, oczyścić układ wtryskowy z osadów oraz chronić przed korozją. Regularne stosowanie dodatku gwarantuje optymalne spalanie paliwa oraz poprawę jakości spalin. Jeśli po zastosowaniu dodatku problem powraca, warto zastosować go jeszcze raz oraz sprawdzić stan przepływomierza, filtra powietrza i paliwa. W ostateczności należy skontrować poziom zabrudzenia EGR oraz kolektora ssącego. Jeśli są brudne, należy je wyczyścić za pomocą Liqui Moly Oczyszczacz kolektora nr art. 21704.

Opis stosowania

Jak zatem przywrócić spalanie w silniku Diesla do normy?

Dodaj do paliwa dodatek Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy 2666, mieszanie następuje automatycznie. Produkt można dodawać na mniejsze ilości paliwa, całe opakowanie 500 ml jest przewidziane na maksymalnie 75l oleju napędowego. Zalecamy dodawać go przynamniej raz na 5000 km. Można go użyć do uzupełniania nowego filtra paliwa przy okazji jego wymiany oraz do uruchomienia pojazdu na samym płynie czyszczącym na tzw. małym obiegu, po instruktaż odsyłamy do filmu.

Jeśli użycie 2666 nie będzie w pełni zadowalające, należy użyć go jeszcze raz oraz skontrolować stan filtrów: powietrza i paliwa, jeśli jakiś wymaga wymiany, polecamy to zrobić jak najszybciej oraz warto wyczyścić przepływomierz przy okazji za pomocą Liqui Moly Oczyszczacz przepływomierza nr art. 21703. Należy zdemontować przepływomierz z auta i obficie go spryskać, następnie należy odczekać do 15 minut, żeby chemia wyparowała i można zamontować część z powrotem.

Warto co wymianę oleju czyścić zawór EGR oraz kolektor ssący za pomocą 21704, żeby pozbyć się nagarów, które upośledzają pracę EGR oraz klap wirowych. Środek należy aplikować do układu dolotowego za przepływomierzem. Produkt posiada długą sondę, która pozwala na łatwe podawanie środka. W celu aplikacji produktu należy uruchomić silnik utrzymywać obroty przy ok. 2500 obrotów na minutę i podawać produkt w odstępach czasu 2-3 sekundy, jeśli prędkość obrotowa wzrasta o 1000 obr/min podczas aplikacji, natychmiast zaprzestań dozowania produktu. Po wypsikaniu całego opakowania należy dać silnikowi 2-3 minuty, żeby pochodził na wolnych obrotach, w celu wypalenia resztek preparatu z układu. Po całej operacji należy zmienić olej silnikowy.

  • Zarejestruj się

Rejestracja

Posiadasz konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło